UDF

UDF

tisdag 15 maj 2012

Imorgon åker vi!

Imorgon sker det... Då åker Uppsala domkyrkas flickkör på turné till Tyskland. Jag tänkte därför börja det här inlägget med att välkomna er, föräldrar, syskon, släktingar, vänner och avundsjuka gosskorister till flickkörens officiella resblogg.
Jag, som nu sitter vid skrivbordet och knapprar, heter Madeleine Sandemo och är sopran i flickkören Anna och det är jag som kommer vägleda er under dessa 5 dagarna då vi flickor sjunger, shoppar och strosar runt i Tyskland.
Jag ska försöka göra mitt bästa för att uppdatera så ofta jag kan med spännande berättelser och fina bilder som sopranen Olivia Hössjer Oestreicher lovat att knäppa. Så jag hoppas därför att internet kommer vara min vän under resan och svara på mina vänförfrågningar... Om inte får jag, om jag snällt frågar, säkert använda värdfamiljens internet lite. Om jag lägger till ett bitte, borde jag nog få ;)

Om det är så att ni skulle vilja hälsa en viss korist något, kanske något i stil med: "Tar Anna sin medicin?", "Har Sofia shoppat för mycket nu igen?" eller "Rocka loss och gör erat bästa på eran konsert imorgon!! Ni äger!" så är det bara att skriva en komentar i något av inläggen, så ska jag försöka förmedla era ord till den önskade motagaren. Det skulle underlätta om ni även ville skriva i kommentaren vem ni själv är och vem eran önskade motagare är, typ: "Pappa Sven - Hälsa Alva att..."

Kan meddela att vi tjejer är riktigt taggade inför resan, och har redan tänkt ut hur morgondagen kommer se ut:

"Det har känts som en eternity, men imorgon så kommer vi lyfta ögat mot monitorerna på arlanda, och när vi kommer gaten ner så möter oss Margareta. Nåde den som inte lysnar på henne, för blott Maggans ord förbliver. Sen kommer vi att se alla berg och dalar genom flygplansfönstret men kanske i hemlighet önska: Bred dina vida vingar någon annan stans, flygplan, för jag vill se utsikten. Men att vara i himmelen bland moln är fint även om en vinge skymmer sikten. Väl framme kommer Lübeckarna säga: Grüss Gott du schöner och tänka inombords att: Alla är ni ett roligt gäng.
När sen hela turnén är över, kommer vi säga: Hör flickkören ropar. Och så brister vi alla ut i ett festligt ALLELULIA!

För er som inte förstod det lilla roliga i denna fina text (som är skriven av Ingrid Möllerberg, Olivia Hössjer Oestreicher och mig själv) så kommer här en kort förklaring:
Det är en text vi skrivit där vi blandat in textrader från några av de låtar vi har i vårat turnéprogram. De understrukna orden i texten är då de lånade orden. Kan ni lista ut några av låtarna vi använt oss av?

Nu ska jag nog sätta igång och fylla sin gapande toma resväska med körtröjor, shoppingpengar och såklart allt det andra som stod på våran packlista. Sen väntar sängen, jag ska se till att sova lite extra när man har chansen. Man vet nämnligen aldrig hur mycket sömn man får när man är ute på turné. Så bäst att passa på.

Sov gott, så hörs vi imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar