UDF

UDF

onsdag 23 maj 2012

Tack!

God eftermiddag,

I skrivandets stund sitter jag på kons.adm. kontoret och inväntar kvällens körrep.
Exakt, flickkören har inte lov bara för att vi precis varit ute på turné. Nej, lov vill nog ingen av oss egentligen ha.

En väska körkåpor har redan hängts in på läktaren i Domkyrkan och nu inväntas två väskor till.

När jag stod där uppe på läktaren och plockade upp min egen kåpa, kände jag en värme i mitt bröst. Jag blev rörd. Rörd av hur fantastiskt det är att sjunga i Uppsala domkyrkas flickkör. Rörd av den varma atmosfär alla korister befinner sig i, hur vi tar hand om varandra, stora som små och hur roligt vi faktiskt har det. Nåväl, nu ska jag inte skriva ner allt jag känner för kören, eftersom det kan bli flera sidor långt. Jag instämmer med följande talare och säger TACK för en fantastisk turné och tack för att vi är så bra!

För den som inte var med oss i Tyskland och undrar hur det lät på konserten i Berlin, så finns hela konserten inspelad och upplagd på YouTube av Styrbjörn. (Sök på kanalen: MrStybbe)

Nu är vi återigen på hemmaplan och på söndag har vi terminens sista högmässa. Därefter taggar vi till och tävlar (vinner) i Goss - och flickkörskampen 2012. Det blir en höjdare!

Vi ses på söndag,

från eder

Alexandra Pfeifer
Kons.adm.
UDF Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar