UDF

UDF

fredag 15 juni 2018

Dag 3, Alma bloggar


God eftermiddag!
Nu har flickkören kommit in i andra rese-andningen och efter en fin tid i Prag rullar vi vidare mot Wien.

Dagens blogginlägg är skriver av Alma:

Nu sitter vi på bussarna mot Wien, de som bodde i värdfamiljer i en buss, och de som bodde på hostel i en annan.

Jag bodde hos en 16-årig tjej från Children’s choir Radost Praha, som bodde i ett hus ungefär 15 minuter med spårvagn och buss från körskolan. Jag trivdes, men det ska bli skönt att bo i hotell med de andra i kören.

Vi har gjort mycket i Prag, det känns som att vi var där i en vecka! Vi har både gått runt i staden, shoppat, sjungit och även besökt den judiska kyrkogården. Konserten igår gick bra, det var väldigt kul att sjunga tillsammans med den andra kören.

Vi sjöng två sånger tillsammans; Sommarpsalm, som vi tagit med, och en tjeckisk sång som heter Tancuj, tancuj. Jag får erkänna att det var ganska svårt att lära sig all tjeckisk text, men de i den tjeckiska kören hade nog svårt med den svenska texten på Sommarpsalm också.

Jag har skrivit in adressen till hotellet i Wien i Google maps, och där står det att det är ungefär tre timmar och tio minuter kvar. Dock är det ganska många byggarbeten och köer på vägen, så vi får se när vi kommer fram.

Nu ska jag försöka sova lite, då jag inte sov så länge i natt. Förhoppningsvis kommer vi fram vid middagstid (och inte vid midnatt som på förra turnén).

Hoppas att alla har fått en bra start på sommaren, även om alla kanske inte har fått semester än.

Kramar,
Alma, andrasopran UDF Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar